WSP Got Talent!

Inderdaad: WSP Got Talent. Dat bleek overduidelijk afgelopen donderdag 16 oktober bij Werkse! in Den Hoorn. De drukbezochte tweede bijeenkomst voor WSP-accountmanagers van de gemeenten en het UWV uit de arbeidsmarktregio’s Haaglanden en Zuid-Holland Centraal was een succes. De bijeenkomst stond in het teken van de Participatiewet en de Unique Selling Points van de WerkgeversServicepunten.

 

WSP Got Tools

Een inspirerend welkomstwoord van Hans van der Sandt, directeur van Werkse!, een mooi ingerichte ruimte én overheerlijke havermoutkoeken. De samenwerking begon al goed. Hans benadrukte, dat regionale samenwerking cruciaal is en dat we dus niet meer letten op wie de streepjes mag zetten. Het grote voordeel hiervan is, dat dit helderheid verschaft voor de werkgever. Ook de Toolbox kan bijdragen aan een betere werkgeversdienstverlening. In de Toolbox zitten verschillende instrumenten die elke gemeente kan gebruiken om mensen aan het werk te helpen. Remco Herfst, directeur RPA Haaglanden/Zuid-Holland Centraal, gaf een toelichting. De Regionale Toolbox is gericht op plaatsing en in de Lokale Toolbox kun je de toeleidingsinstrumenten vinden. Werkse! heeft van de gemeente Delft veel vrijheid gekregen om zaken in te vullen en  vorm te geven. Zo noemt men de werkgever de klant en de kandidaat-werknemer de aanstaande werknemer. Ook Werkse! is klaar om te participeren, aldus Hans van der Sandt.

Pitch!

De oefeningen die onder leiding van dagvoorzitter Sven Polak werden uitgevoerd zorgden niet alleen voor veel hilariteit, maar ook voor aha-momenten. Het is dus echt zo: hoe je iets zegt is belangrijker dan wat je zegt. Dit geldt zeker voor het pitchen. Een pitch mag maximaal 1 minuut duren en dan zijn  je houding, het contact leggen met degene voor wie je de pitch houdt en de authenticiteit van je verhaal heel belangrijk.

Jumbo en Tempo Team (en Billy Boekenkast)

Tja, en wat de accountmanagers leerden in de workshop moesten ze direct toepassen. Er werd een competitie op touw gezet en de opdracht luidde: je treft de CEO van IKEA en je wilt hem of haar vertellen wat het WerkgeversServicepunt te bieden heeft. Vanzelfsprekend kunnen werkgevers niet ontbreken bij een bijeenkomst van dit formaat. Frans van Kreuningen, regiomanager Tempo Team en Jeroen de Bruin, eigenaar Jumbo Delft, hadden zitting in de vierkoppige jury, die verder nog bestond uit Hans van der Sandt en de acteur Daniel Staakman. De tips en tricks van Sven hadden hun vruchten afgeworpen: alle acht accountmanagers hadden een goede pitch, de Billy Boekenkast van IKEA kwam regelmatig voorbij. Maar de beste pitch was die van Paul van der Burg van het WerkgeversServicepunt Zoetermeer. Hij ging met de WSP Got Talent Award bokaal naar huis. Met heerlijke hapjes en drankjes, verzorgd door het goed geoliede cateringteam van Firma van Buiten, werd deze succesvolle middag afgesloten.